Budowa nowego odcinka trasy S1
Prowadzone są prace na ok. 11,5-kilometrowym odcinku nowej drogi S1 z Dankowic do węzła Bielsko-Biała Hałcnów (dawniej Suchy Potok). Jak informuje Generalne Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, na najbardziej wysuniętym na południe odcinku trasy S1 budowa i przebudowa infrastruktury przekroczyła już 76%, a prace inżynieryjne są już prawie na ukończeniu - ich zaawansowanie wynosi ponad 95%. Postęp prac drogowych przekroczył 63%. Ostatnio drogowcy pracowali m.in. w rejonie węzła Hałcnów.
Zobaczcie zdjęcia z placu budowy.
Powstają nowe Miejsca Obsługi Podróżnych
Po ułożeniu warstw nawierzchni bitumicznej na węźle Stara Wieś rozpoczęły się tam prace porządkowe. Prowadzone są też prace na terenie MOP Dankowice Wschód, natomiast na terenie MOP Dankowice Zachód wykonywane były prace wykończeniowe budynku sanitarnego, w tym stolarka okienna i drzwiowa, elewacja, obróbka blacharska poszycia dachowego oraz instalacja sanitarne i elektryczna.
Według informacji podawanych przez GDDKiA, prace architektoniczne w obiektach kubaturowych są już ukończone w ponad 76%.
Budowa trasy S1 Dankowice - Bielsko-Biała
Umowę na projekt i budowę odcinka trasy S1 z Dankowic do węzła Bielsko-Biała Hałcnów podpisano 3 sierpnia 2020 roku z konsorcjum firm Mirbud oraz Kobylarnia. Wartość umowy to niemal 587 mln zł.
Umowa zakłada wybudowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas (w pasie dzielącym), dwa węzły drogowe (Stara Wieś i Suchy Potok), a także inne drogi towarzyszące drodze ekspresowej oraz drogi obsługujące tereny przyległe. Prace rozpoczęto w październiku 2022 roku.
Droga ekspresowa zostanie wyposażona w Miejsca Obsługi Podróżnych Dankowice Wschód i Zachód, Obwód Utrzymania Drogi, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, ochrony środowiska oraz systemy odwodnienia i oświetlenia trasy.
Przewidywany termin zakończenia prac i oddania inwestycji do użytkowania to II kwartał 2025 r.