Koniecznie sprawdźmy zawartość przesyłki jeszcze przy kurierze. Jak mówi Irena Krzanowska, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów w Bielsku-Białej warto tego przypilnować, bo w związku z sytuacją epidemiczną zmieniły się przepisy wg. których kurier może zostawić paczkę i odjechać bez potwierdzenia jej odbioru. Jeśli zawartość jest uszkodzona, domagajmy się przyjazdu kuriera i spisania przez niego protokołu szkody. ( posłuchaj poniżej)
- Mieliśmy skargę od mieszkańca, który dostał ubitą umywalkę. Kurier, mimo próśb nie wrócił się i odesłał klienta do wypełnienia protokołu on-line. Podobnie polecili w biurze firmy przewozowej. Tyle tylko, że potem sytuację rozstrzygnięto na niekorzyść kupującego, bo uznano dokument za niewiarygodny- spisany jedynie przez kupującego - mówi Irena Krzanowska. Dodaje, że jest to problem występujący przez cały rok, nie tylko przed świętami. Jednym ze sposobów uniknięcia takiej sytuacji, jest zamówienie towaru z płatnością przy odbiorze.
Problemy mogą wystąpić także przy zwrocie zakupów. - Zadzwoniła do nas kobieta, której zwrotu nie przyjęto bo przedmiot dotarł uszkodzony- mówi rzeczniczka konsumentów. Zabezpieczeniem może tu być wykupienie dodatkowej usługi- sprawdzenie zawartości. W takiej sytuacji przesyłka jest otwierana przez odbiorcę przy kurierze. Niestety, nie wszyscy oferują taką usługę.
Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy