Zima, mróz i śnieg nie przeszkadzają drogowcom na tyle, aby nie mogli budować obejścia Węgierskiej Górki. Praca wre i każdego tygodnia widać, że robota posuwa się do przodu. W grudniu nadal budowany jest tunel przez masyw Barania i drugi tunel przez masyw Białożyński Groń. Prowadzone są także prace na estakadach przy ul. Zielonej, Turystycznej, Zagroniem i Nad Potokiem.
Kiedy będzie obwodnica Węgierskiej Górki
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, cała obwodnica Węgierskiej Górki zostanie zakończona w lipcu 2024 roku, czyli po pięciu latach od podpisania umowy z wykonawcą 8,5-kilometrowego odcinka drogi Przybędza – Milówka.
Dzięki obwodnicy droga S1 na odcinku Przybędza – Milówka, o łącznej długości 8,5 km, będzie posiadała dwa typy przekroju:
- jednojezdniowy o długości 3,7 km na odcinku przed i za tunelami, wyposażony w jedną jezdnię składająca się z dwóch pasów w każdym kierunku,
- dwujezdniowy o długości 4,8 km na odcinku tunelowym oraz między tunelami, wyposażony w dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Budowa obejścia Węgierskiej Górki
Zobacz zdjęcia z grudnia 2023
W ramach kontraktu zostaną wykonane:
- tunel drogowy w masywie Barania o dług. ok. 830 m,
- tunel drogowy w masywie Białożyński Groń o dług. ok. 1000 m,
- estakada nad ul. Zielona Góra i ul. Zielona o dług. ok. 940 m,
- mosty drogowe i pozostałe estakady wciągu drogi S1 w ilości 7 szt.,
- przebudowa i budowa infrastruktury,
- rozbudowa węzła Przybędza i węzła Milówka,
- rozbudowane zostaną o dodatkowe łącznice, umożliwiające pełne skomunikowanie z pozostałymi drogami.