Trasa S1 na odcinku od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej przebiegać będzie po nowym śladzie. Cały odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa śląskiego i małopolskiego, w powiatach: bieruńsko-lędzińskim, pszczyńskim, oświęcimskim oraz bielskim, na terenie gmin: Bojszowy, Miedźna, Brzeszcze, Wilamowice.
Budowa S1 jest podzielona na cztery odcinki i każdy ma inny termin zakończenia prac. Już dzisiaj wiadomo, że ostateczne daty zostaną przesunięte o kilka miesięcy.
Zakończenie robót pierwotnie przewidywane jest dla:- Odcinka I/B Węzeł Kosztowy II (z węzłem) – węzeł Bieruń (bez węzła) na dzień 4 października 2025 r.- Odcinka I/A węzeł Bieruń (z węzłem) - węzeł Oświęcim (bez węzła) wraz z obwodnicą Bierunia na dzień 15 grudnia 2024 r.- Odcinka II węzeł Oświęcim (z węzłem) – Dankowice na dzień 26 lipca 2024 r.- Odcinka III Dankowice – węzeł Suchy Potok (z węzłem) na dzień 16 sierpnia 2024 r
Zobacz najnowsze zdjęcia z budowy
Budowa trasy S1. Kiedy zakończenie inwestycji?
Nowe terminy zakończenia inwestycji nie są jeszcze znane. Związane jest to m.in. z tym, że dopiero 18 stycznia ministerstwo wydało zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla odcinka Oświęcim - Dankowice wraz z węzłem drogowym. A 2 lutego ukazało się obwieszczenie wojewody o przeprowadzeniu ponownej oceny oddziaływania na środowisko z udziałem społeczeństwa na realizację obwodnicy Bierunia od węzła Bieruń do węzła Oświęcim.
Realnym terminem zakończenia prac jest rok 2025 - informuje Marek Prusak, dyrektor GDDKiA w Katowicach w rozmowie w DZ.
Dla kierowców przejazd drogą ekspresową będzie korzystny ze względu na skrócenie czasu przejazdu i podniesienie bezpieczeństwa na drodze poprzez zmniejszenie liczby skrzyżowań i zlikwidowanie bezpośrednich wjazdów na drogę z pól i posesji.